Verzend- & retourbeleid
Levering en leveringstermijnen
VAL POTTERY streeft ernaar bestellingen die geplaatst (op voorraad zijn) en betaald worden binnen de 2 werkdagen te verzenden.
Bestellingen betaald per overschrijving worden verzonden op de dag dat het verschuldigde bedrag op de rekening staat van VAL POTTERY.
Deze levertijden gelden als indicatie en derhalve kunnen hieraan geen rechten ontleend worden.
Indien een product niet in voorraad is (en niet als out-of-stock werd aangeduid) wordt de klant via e-mail geïnformeerd over een latere leveringsdatum. Indien de klant niet akkoord gaat met de vertraging kan het bestelde product geannuleerd worden of kan de klant een alternatief product bestellen. Het geannuleerde product wordt terugbetaald of, bij bestelling van een alternatief product, wordt het teveel/te weinig betaalde bedrag teruggestort/bijkomend gefactureerd.
Indien, in geval van problemen bij de bezorger, de leveringsdatum met 15 werkdagen overschreden wordt is de klant gehouden ons hiervan te informeren via e-mail. In dat geval kan de klant zijn bestelling annuleren en stort VAL POTTERY binnen de 10 werkdagen na het ontvangen van de informatie van niet-levering het betaalde bedrag terug op de rekening die VAL POTTERY webshop van de klant doorgekregen heeft.
Indien, in geval van leveringsproblemen bij de leverancier, de leveringsdatum met 15 werkdagen overschreden wordt informeert VAL POTTERY webshop de klant via e-mail. In dat geval kan de klant zijn bestelling annuleren en stort VAL POTTERY binnen de 10 werkdagen na het antwoord van de klant het betaalde bedrag terug op de rekening die VAL POTTERY webshop heeft doorgekregen van de klant.
Leveringen vinden plaats op het door de klant bij de bestelling opgegeven adres. VAL POTTERY kan op geen enkele wijze verantwoordelijk worden gehouden voor fouten die door de klant zijn begaan bij het ingeven van het lever- en/of facturatieadres en die aanleiding kunnen geven tot vertragingen bij de levering of de onmogelijkheid om de bestelde producten te leveren.
Van zodra de te leveren producten geleverd zijn op het opgegeven leveringsadres gaat het risico, voor wat de geleverde producten betreft, over op de klant.
Wereldwijde verzending
VAL POTTERY verstuurt wereldwijd pakketten. Afhankelijk van het bestelde bedrag en het land van verzending, verschillen de tarieven voor verzending. Houd er rekening mee dat als een product niet op voorraad is, de levertijd met 4 à 6 weken wordt verlengd, omdat elk stuk van VAL POTTERY handgemaakt is. Onderstaande tarieven gelden op www.valpottery.be.
Alle bestellingen worden in België gratis verzonden vanaf een totaalbedrag van €120 incl. btw.
Voor bestellingen tot €120 in België worden €10 verzendkosten aangerekend.
Voor bestellingen buiten Europa worden standaard €30 verzendkosten aangerekend, ongeacht het bestelde bedrag.
Veilig en goed ingepakt
De keramische stukken mogen dan wel van de beste kwaliteit zijn, helaas is ook dit servies niet onbreekbaar. Alle pakketten worden daarom stevig ingepakt met een extra laag bubbelfolie tussen alle stukken én aan de buitenzijde. Je kunt jouw pakket met een gerust hart ontvangen, zonder dat er gebroken stukken tussen zitten.
Is er toch iets gebroken bij de levering? Laat dan zo snel mogelijk iets weten op info@valpottery.be
Verzending met Bpost
VAL POTTERY verzendt alle pakketten met trouwe partner Bpost, het postbedrijf van België. Pakjes kunnen op 3 verschillende manieren geleverd worden of je kunt ze afhalen in onze showroom.
Uw order wijzigen of annuleren
U kan uw order eenvoudig aanpassen zolang de button “winkelwagen bijwerken” zichtbaar is in uw winkelmandje.
Als u uw order wil aanpassen nadat u heeft betaald, gelieve ons zo snel mogelijk te contacteren.
Als uw order al verzonden is, kunnen wij helaas niets meer wijzigen.
Retourneren
Een klant kan, binnen de 14 werkdagen vanaf de dag die volgt op de levering van een product, een product omruilen.
In dit geval vragen wij u ons onmiddellijk na levering te verwittigen via e-mail en de producten terug te sturen binnen de 14 kalenderdagen vanaf de dag die volgt op de levering. Wij vragen u in de e-mail aan te geven tegen welk product u uw aankoop wenst om te ruilen. Omruiling kan enkel indien het product niet gebruikt is en de verpakking onbeschadigd is en wordt meegestuurd. Indien u het product wenst om te ruilen tegen een product van een andere waarde wordt het saldo teruggestort/extra gefactureerd naargelang het geval. De verzendkosten en het risico van het terugsturen van een product voor omruiling zijn ten laste van de klant. Bij omruiling neemt VAL POTTERY webshop de verzendkosten van het opnieuw op te sturen product éénmalig voor haar rekening.
Bij omruiling dient u de producten terug te sturen naar volgend adres:
VAL POTTERY
Valérie Maenhout
Stormestraat 142
8790 Waregem
België